Ode aan Nutella

18 oktober, 2011 – Geluksmomentje

Nutella mag wat mij betreft met een hoofdletter N

Eén van de kleine momentjes van geluk in het dagelijks leven is wel het openen van een nieuwe pot Nutella. Je draait de grote schroefdop open, verwijdert het gouden papier, en aanschouwt de (nu nog) gladde bovenlaag van de chocolade. Je boterham komt warm en knapperig uit het rooster, je steekt je mes in die fluweelzachte crème, en voilà… Hemel op aarde.

Niet onder de indruk? Kijk nog eens goed.

Nutella XL

Inderdaad. Bijna één kilogram Nutella. Doet me denken aan al die boterhammen die ik er nog mee ga besmeren. En het opent mogelijkheden voor muffins, taartjes, etc, waarin Nutella verwerkt kan worden. Kijk eens op deze website, vol met recepten. Volgend jaar op 5 februari is het weer zover: World Nutella Day.

Nog één toegift…

Om nom nom

5 reacties

  1. Leeswammes said,

    18 oktober, 2011 bij 7:30 pm

    Hmm… Jij hebt vast ook wel het Nutella kookboek? Ik kijk er elke keer naar in de winkel – mooi zacht/dikke kaft met hele mooie opmaak. Ik heb ‘m nog kunnen laten liggen, maar voor hoelang? 🙂

    • prinsesjeanouschka said,

      19 oktober, 2011 bij 6:44 am

      Ik moet bekennen dat ik die niet heb! Wel zien liggen inderdaad… Snuffel meestal rond op internet, omdat je dan ook kan lezen of het recept wat is of niet. Ik hoop steeds dat Rudolph op 24Kitchen eens iets uitprobeert met Nutella! 🙂
      Bedankt voor je berichtje, leuk!

  2. Marie-Anne said,

    31 oktober, 2011 bij 8:14 pm

    heel leuk! mag ik vragen hoe je aan die pot gekomen ben? ik heb een zusje die voor sinterklaas zo’n pot zou willen hebben 🙂

    • Marie-Anne said,

      31 oktober, 2011 bij 8:15 pm

      *bent, maar dat was misschien al duidelijk 😉

      • prinsesjeanouschka said,

        1 november, 2011 bij 7:36 am

        Hoi Marie-Anne! Het antwoord is niet zo bijzonder: ik heb het in de supermarkt gekocht! Dat was in een Plus-supermarkt. Kan me voorstellen dat ze niet overal deze maat hebben, maar meestal kan je het wel vinden in de wat grotere supermarkten. Hoop dat het lukt!


Geef een reactie

