Magnetron Cake

15 juli, 2010 – Een éénpersoons taartje, binnen 5 minuten uit de magnetron!

Smelt 50 gram chocolade met 40 gram boter in een pannetje. Zet het opzij om af te koelen. In een aparte kom mix je 30 gram bloem, 50 gram suiker, 40 gram melk, een ei, en een beetje vanille-essence. Doe daarna de afgekoelde chocolade erbij en roer goed.

Giet het beslag in een grote koffie- of theemok. En dan: in de magnetron! Als je magnetron op 1000 Watt kan, dan is het 3 minuten, kan dat niet, dan wat langer (ik had 5 minuten op 600 Watt).

Verrassing: de cakerol komt boven de mok uit. Je kan het nu direct met een lepel opeten, of op een bordje leggen en er dan van smullen. De cake is wat minder luchtig dan als je het op een ‘normale’  manier zou bakken, maar nog steeds erg smakelijk. Lekker fris met een beetje fruit erbij. Geniet ervan!

6 reacties

  1. floor said,

    2 maart, 2011 bij 8:06 pm

    ik heb deze magnetron cake ook gebakken en hij was er lekker! Alleen was bij mij het ei gaan klonteren met het meel..waardoor ik cake met stukjes had..maar desalniettemin ook leker

    • prinsesjeanouschka said,

      2 maart, 2011 bij 8:26 pm

      Ja de smaak verbaasde mij, ik had het minder lekker verwacht! Maar cake uit de oven is toch beter, vind je ook niet?

  2. Annabel said,

    9 maart, 2011 bij 8:28 pm

    Ja dat vind ik ook maar voor zoiets dat zo snel en makkelijk gemaakt is vind ik het toch geweldig

  3. francoise said,

    19 november, 2011 bij 12:11 pm

    I can’t wait to try this and other treats on your gorgeous site!

    • prinsesjeanouschka said,

      20 november, 2011 bij 1:03 pm

      Thanks Francoise! Nice to have an international visitor here 😉


Geef een reactie

