Cake Pops

08 juli, 2009 – Google ‘cake pops’ en je vindt een heleboel mooie plaatjes.
Ik kon het niet laten om ze ook eens te proberen!

100_2317

Supersimpel, errug zoet, en vooral heel leuk om te maken.

Begin met een naturel cake, die je zelf kan bakken, of gewoon koopt in de winkel. Verkruimel deze in een grote kom, en voeg een beetje roomkaas toe (bijvoorbeeld Mon Chou), net genoeg tot je balletjes kan kneden die niet uit elkaar vallen. Ik heb ongeveer 100 gram gebruikt.

Alsof je soepballetjes aan het draaien bent, krijg je nu een berg cake-knikkers. Laat deze in de vriezer staan totdat ze keihard zijn geworden, bijvoorbeeld een keertje ’s nachts. Als je klaar bent om ze te versieren, smelt dan boven een pan kokend water een reep chocola naar keuze – ik heb melkchocolade en witte crispy chocolade gebruikt. Ga nu als volgt te werk: doop een satéprikker in de hete chocola en steek deze in een Cake Pop. Doop vervolgens het balletje in de chocola, draai hem eventueel rond om alle kanten te bedekken. Kijk uit dat je niet teveel erop doet! Strooi dan snel allerlei zoetigheden eroverheen nu de chocolade nog niet hard is geworden. Van Dr Oetker zijn allerlei leuke versiersels te krijgen, maar ook hagelslag is lekker!

Oh ja, hou een stuk piepschuim bij de hand om de prikkers in te steken!

De Cake Pops leveren je gegarandeerd een hoop complimentjes op van je vrienden – als je bereid bent om ze uit te delen!

100_2320

100_2311

8 reacties

  1. 3 januari, 2011 bij 8:07 am

    […] Cake Pops July 2009 4 […]

  2. H. vd. Ven said,

    15 januari, 2011 bij 10:12 pm

    Hallo,

    Ik vindt ze geweldig en wil het ook gaan proberen.
    Nu vraag ik me af moet je ze eerst laten ontdooien of is dit niet nodig?
    En hoeveel kan je er ongeveer maken met 1 cake?
    Hopelijk kunt u mij hiermee helpen.
    Met vriendelijke groet.
    Hetty

    • prinsesjeanouschka said,

      16 januari, 2011 bij 12:50 pm

      Hoi Hetty!

      Bedankt voor je reactie 🙂
      Bedoel je ontdooien als je de chocolade eroverheen gaat doen? Als je de balletjes hebt gemaakt van de cake, zet je ze in de vriezer. Dan ga je ze versieren ZONDER te ontdooien. Je maakt ze juist hard in de vriezer zodat ze minder kruimelig zijn, waardoor de chocola er goed aan hecht.
      En hoeveel je er kan maken.. Dat hangt natuurlijk af van hoe groot je de balletjes maakt. Ik denk dat je met een standaard cake uit de winkel al snel 20 tot 30 cake pops kan maken.

      Veel plezier!!

  3. H. vd. Ven said,

    16 januari, 2011 bij 2:13 pm

    Hoi,

    Bedankt voor je snelle reactie.
    Nog een paar vraagjes.
    Kun je zo ook wat langer van te voren maken (versieren)?
    Of als ik ze s’morgens wil trakteren , s’avonds van te voren versieren?
    Want ik neem aan dat de cakeballetjes wel een paar dagen in de vriezer kunnen?
    Als de balletjes bevroren zijn krijg je de stokjes er dan goed in?

    Alvast bedankt,
    Hetty

    • prinsesjeanouschka said,

      16 januari, 2011 bij 2:23 pm

      Jahoor, als je ze hebt versierd kun je ze gewoon in de koelkast zetten, of zelfs buiten de koelkast. In de koelkast blijft de chocolade lekker koel, maar je kan ze ook gewoon op tafel zetten, wat je wil. Ik had de stokjes in een stuk piepschuim geprikt, zag er best leuk uit!
      En ja, de stokjes gaan er gemakkelijk in, je ka ze nog even in warme chocolade dopen, voor het geval het niet helemaal soepel gaat.

      Succes!

  4. Anjana said,

    29 april, 2011 bij 10:47 am

    Hallo, allereerst mijn complimenten. Je cake pops zien erg smaakvol uit.

    Kun je mij vertellen welke cake je hebt gebuikt of het recept? Je schrijft dat je 100 gr Mon Chou hebt gebruikt, maar wat is de hoeveelheid van de cake? Hoeveel gram weegt de reep chocolade die je hebt gebruikt?

    • prinsesjeanouschka said,

      3 mei, 2011 bij 7:30 am

      Bedankt voor het compliment!
      Je kunt elk recept voor een cake gebruiken, ik heb zelf een mix van Koopmans genomen, en dan de helft van de hoeveelheden gebruikt (een “halve” cake dus). Als je de cake eenmaal hebt verkruimeld merk je vanzelf hoeveel mon chou je nog moet toevoegen, namelijk net zo lang tot je balletjes kunt maken die niet uit elkaar vallen. Gewoon een beetje proberen dus! En de chocolade, hiervoor geldt hetzelfde. Ik heb wit én bruin gebruikt, dus ik denk twee repen van 100 gram. Dit ligt er ook weer aan hoe dik je de chocolade erop wilt doen, en hoeveel cake pops je hebt… Ik zou in ieder geval zorgen voor 200 gram gesmolten chocolade.
      Veel succes!

  5. 5 december, 2011 bij 8:15 pm

    […] zie ook deze eerdere post over Cake Pops voor wat basistips. Begin met een cake – zelfgebakken of zelf gekocht, en […]


Geef een reactie

